З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.

  • Покупцю товарів/послуг податкова накладна / розрахунок коригування можуть бути надані продавцем таких товарів/послуг в електронній формі з дотриманням вимог законодавства щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

 

Если компьютер предприятия сам по себе (система) не подвергся атаке вируса, подавать заявление в ТПП по поводу форс-мажора, как часто стала рекомендовать ГФС, смысла нет: это имело бы значение, если бы Вы не могли подать НН и уплатить налоги из-за поражения Вашей системы. А тут поражен бы МЕДОК, внешний ресурс (хотя налоговая и Интеллект-Сервис утверждают обратное: что все отлично работает).

У нас оснований обращаться в ТПП нет.

 

Яка реакція ДФС?

У вівторок увечері ДФС заявила, що відключила некритичні елементи мережі у зв’язку з потужною кібератакою протягом 27 червня. «Приймання електронних документів (звітності, податкових накладних та інших) тимчасово призупинено з 18:00 год 27.06.2017. Всі електронні документи, що надійшли до ДФС до 18:00 будуть оброблені днем прийняття«, — йдеться в заяві відомства«Наразі ситуація з роботою компютерної мережі ДФС контрольована, вживаються заходи для повної нейтралізації втручання«, — повідомили в ДФС.

В середу також надійшла інформація від пресс-секретаря ДФС. «Всі бази даних цілі та не пошкоджені вірусом завдяки своєчасному відключенню. У четвер зранку всі сервіси будуть запущеніЩе раз нагадуємо, що всі документи, що надійшли до 18.00 27 червня, коли ДФС призупиноло приймання електронних документів, будуть оброблені днем прийняття«, — повідомила вона.

А на Fb-сторінці ДФС міститься ось така інформація«Завдяки своєчасно проведеним захисним заходам вірусна атака, яка відбулась 27 червня, не завдала шкоди базам даних ДФСЗавтра зранку, 29 червня, всі сервіси ДФС, які з метою захисту були відключені, почнуть працювати у штатному режимі«

 

Що кажуть у команії «ІнтелектСервіс» (M.E.doc)?

У вівторок на сайті компанії було розміщене коротке повдомлення: «На наші сервери здійснюється вірусна атака. Просимо вибачення за тимчасові незручності!». Більше новин на сайті немає, але компанія активно на сторінці у Facebook

Перший великий текст датовано 21 годиною вечора вівторка: «В списки пострадавших от кибератаки также попал и разработчик программного обеспечения M.E.Doc. Это стало причиной временной блокировки сервисов, в том числе и сервера обмена первичными документами. В настоящее время ведутся активные работы по восстановлению работоспособности всех сервисовВ соответствии с вышеперечисленными аргументами можем утверждать, что пользователи системы M.E.Doc не могут заразить свои ПК вирусами в момент обновления программы«.

Стосовно інформації від Департаменту кіберполіції, компанія повідомила таке: «Хотим обратить Ваше внимание: M.E.Doc не распространял вирус, на сервере программы файла обновления, размером в 333Кб нет и не былоВсю необходимую информацию можем предоставить«.

Реакція на блог від Microsoft: «в статье отсутствует обвинение программы M.E.Doc как источника заражения. Единственное, о чём говорит статьяэто иллюстрация того, что программа M.E.Doc запущена на ранее заражённом компьютере, и соответственно, сама подверглась заражению«.

 

Податківці обіцяють, що «29 червня, всі сервіси ДФС, які з метою захисту були відключені, почнуть працювати у штатному режимі« — про це ми вже писали вище. А у вчорашніх коментарях на Fb сторінці M.E.Doc повідомлено, що Сота працюватиме в четвер у другій половині дня, а Медок — працює. «Сервер дистрибутиву програми та оновлень не постраждав», що б це не значило.

 

Я предлагаю регистрировать в МЕДКЕ, как есть. Если будут обнаружены потом ошибки – будем корректировать.

 

Вместе с тем, как раз по поводу регистрации и приема НН есть новая важная информация.

 

Минфин кардинально меняет порядок регистрации НН.

Мінфін наказом від 13.06.2017 N 567 затвердив Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Оцінка ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, здійснюється ДФС шляхом проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування цим Критеріям.

Моніторинг здійснюється ДФС на підставі аналізу даних звітних показників платника податку, наявної податкової інформації, а також інформації, поданої платником податку за формою згідно з додатком до Критеріїв, яка відображає специфіку господарської діяльності платника податку окремо за кожним видом економічної діяльності, якщо така інформація врахована комісією ДФС, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.

Також затверджено Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Наказ зареєстровано в Міністерстві юстиції 16 червня 2017 р. за N 753/30621 та набрав чинності 20 червня 2017 року у зв’язку з його опублікуванням в Офіційному віснику України від 20.06.2017 N 48.

 

Ниже даю текст Критериев и Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.

 

Если вкратце, то вводятся ДВА КРИТЕРИЯ оценки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної:

 

1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 раза більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу постачання такого товару/послуг, зазначеного у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, та обсягу придбання на митній території України та/або ввезення на митну територію України відповідного товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, та митних деклараціях, і переважання в такому залишку товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, більше 75 % загального такого залишку та відсутність товару/послуги, зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);

По этому критерию прверяются:

v  договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;

v  договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції;

v  первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

v  розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;

v  документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;

 

2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб’єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі — Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.

По этому критерию прверяются:

v  договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;

v  договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції;

v  первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

v  розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;

v  документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

 

И создается комиссия, которая проверяет в ГФС эти критерии.

 

07.07.2017